Trött, frusen och utlåst

Mina föräldrar och syrra tog in på hotell och shoppade i stockholm igår så jag och Micke var hund och husvakt. När jag vaknade på morgonen av hundarna så hade Micke åkt till jobbet. Jag satte på mej syrrans sonmarskor och mammas vinterjacka och släppte ut hundarna på tomten. Jag var för lat för att gå med båda hundarna på promenad. Då blev jag väll typ straffad för att dörren gick i lås och jag hade inte nycklarna med mej ut. Klockan var 08:20. Jag hade inte heller något koppel med mej så att jag kunde gå hem till nån. Jag satt och vänta på att nån skulle komma förbi så jag kunde låna en telefon. För att hålla mej varm så försökte jag sparka fotboll med hundarna men dom ville inte vara med efter ett tag så jag satte mej som en liten köttbulle i ett hörn på baksidan ibland för att värma mej. Jag hade ju sommar skor så jag frös så himla mycket om mina små stackars fötter. efter tusen år så kom det en mamma och hennes lilla dotter förbi som jag fick låna telefon av. Efter jag hade ringt till pappa så dröjde det inte så länge tills dom kom hem. Det var så skönt när jag såg bilen åka in på uppfarten. Jag kunde tänka mej att klockan hade hunnit blivit 9. När jag berättade för mamma att jag vart ute sen 8:20 så berättade hon att klockan faktiskt var 11:s. Fyfan vad det sög att vara ute så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0